سایت رسمی کیوان ساکت

این آموزشگاه از لحاظ فرهنگی پوینده ی راه هنرمندان بزرگی است چون: استاد وزیری، استاد صبا، میرزا حسینقلی، میرزا عبدالله، استادخالقی، استاد محجوبی، بنان، ظلی و دیگر بزرگان معاصر چون اساتید کسایی، استاد جلیل شهناز، استاد احمد عبادی، استاد فرهنگ شریف و ...همه ی کسانی است که برگ های زرین موسیقی ایرانی با نام آن ها مزین شده است و در این راستا تلاش ما بر این پایه استوار بوده تا محیط امن اخلاقی، علمی، هنری و فرهنگی برای عزیزان شما و هموطنان محترم فراهم کنیم. همچنین با دعوت از استاد های به نام در رشته موسیقی کلاسیک و غیر ایرانی به آموزش اصولی و علمی این نوع موسیقی نیز اهمیت داده و کوشش خواهد کرد در این راستا نیز هنرمندان علاقه مند را به سرمنزل مقصود برساند.

با دعوت از گروهی از با تجربه ترین، زبده ترین و دلسوز ترین آموزش دهندگان موسیقی ایرانی و کلاسیک در اغلب رشته های موسیقی محیطی گرم و دوست داشتنی برای فرزندان ایران بزرگ است تا بتوانند ادامه دهنده ی راه بزرگان این مرز و بوم باشند.

نام و برخی دانستنی ها از استاد ها و آموزش دهندگان آموزشگاه موسیقی وزیری

نام هنرمند : کیوان ساکت

رشته تدریس :مدرس تار و سه تار و ردیف موسیقی ملی ایران و مدیر آموزشگاه

متولد 1340 در خانواده اي فرهنگي در شهرستان مشهد به دنیا آمد ، از همان کودکي با تشويق پدر و مادر خويش به موسيقي و نقاشي پرداخت.مادر وي رييس بزرگترين دبيرستان دخترانه ي مشهد بود.دبيرستان ارض اقدس.و پدر وي موسس بزرگترين دراگ استور خراسان بود بنام دراگ استور كيوان.و هر دو از مشوقين وي به هنر.به ويژه نقش مادر در علاقه وي به هنر بسيار مشهود بود.درنقاشي و طراحی شاگرد اساتیدی همچون: صادق پور، پیراسته و دولّو بود.نخستین درسهای موسيقي را از دایی خويش منوچهر زمانيان در« کارگاه موسيقي کودکان و نوجوانان » که توسط صداو سيمای وقت در مشهد تاسيس شده بود فرا گرفت.سپس مدت کوتاهی نزد آقاي حميد متبسم به فراگیری ادامه داد که در آن زمان در «دانشسراي هنر تهران » تحصيل می کردو تابستان ها به مشهد می آمد. پس از آن تار را بدون استاد و به تنهایی آموخت .او در این زمینه تنها چند ملاقات کوتاه با هنرمند گرامی حسين عليزاده در کانون چاوش آن زمان داشت . در سال 1369 به دعوت زنده یاد پرويز مشکاتیان به گروه «عارف » به عنوان سُولیست تار دعوت شد( آشنایی وی با استاد مشکاتیان و دعوتش به گروه عارف داستان ویژه و جالبی دارد) و این همکاری تا هنگام فوت ایشان ادامه داشت و حاصل اين همکاري آثاري است نظير: افشاري مرکب ، افق مهر ، وطنِ من با صداي ايرج بسطامي ، مقام صبر با صدای عليرضا افتخاری وبرگزاری کنسرتهاي متعدد در داخل و خارج از ايران که در تمامی آنها ساکت سولیست تار بود . وي در سال 1375 گروه وزيري را تاسيس کرد که این گروه در اغلب نقاط جهان اجرا های متعددی داشته است. در سال 1389 به دعوت وزارت خارجه آلمان برای همکاری با «ارکستر سمفونیک بوخوم» به آلمان دعوت شد و کنسرت موفقی برگزار کرد و همین ارکستر سال بعد در افتتاحیه المپیک زنان آثار ساکت را اجرا کرد. ساکت تا کنون در اغلب شهر های ایران و کشور های جهان با هدف اشاعه ی موسیقی ایرانی، تار و سه تار کنسرت های متعددی را اجرا کرده است. از آلبوم های وی می توان به موارد زیر اشاره کرد: جامه دران، سبکبال، دیدار شرق و غرب، فسانه( با صداي ايرج بسطامي)، بی کاروان کولی( با صداي ايرج بسطامي)، ای وطن(با صداي فاضل جمشيدي)، آشنایی با آواز دشتی( با صداي رضا شاكري)، شرق اندوه، شبی با خورشید، یادگار خون سرو، آن سوی آب و گل، قاصدک، رقص انگشتان(ضبط شده در استوديو چايكوفسكي در مسكو)، نای شکسته( با صداي امير تفتي) و می تراود مهتاب (با صداي سالار عقيلي)- کی می رسد باران (با صدای سینا سرلک) و یک خانه پُر زِ مَستان ( البوم تصویری کنسرت سال 91 با صدای سالار عقیلی). تألیفات وی نیز به شرح زیر می باشد: "گزیده ی ردیف کاربردی موسیقی ملی ایران" در سال 1395 و با نوشته هایی از استادان: فرهنگ شریف، فرهاد فخرالدینی، روشن روان و دکتر سریر مجال نشر یافت. این کتاب شامل گزیده ای از گوشه هایی از ردیف است که بیشترین کاربرد را در نوازندگی داشته و در 100 سال اخیر بیشتر اجرا شده اند که با سلیقه و روش کیوان ساکت تنظیم شده است. "بیائید تار و سه تار بنوازیم"كه تاكنون 6 جلد آن چاپ شده است ( شامل رديف مقدماتي ماهور، رديف دشتي، رديف اصفهان، افشاری، بیات ترک، ابوعطا، کرد بیات، چهارگاه، شوشتری و شور است ) و تا 10 جلد ادامه خواهد داشت، هشت آهنگ معروف جهان، چرخ نیلوفری، سبکبال، در سایه سار بید، حرکت دائمی، با موج تا کرانه از دیگر نوشته های ساکت برای افزایش مهارت و آشنایی بیشتر با موسیقی ایرانی و تار و سه تار است که هر کدام برای گونه ای از تکنیک های این سازها نگاشته شده است. این روزها ساکت همزمان در کار ضبط چندین البوم از کارهای تازه خود است.